Dotychczasowy most w Stroniu Śląskim został zniszczony we wrześniu 2024 r. w czasie powodzi. Wybudowana tymczasowa przeprawa miała jeden pas – ruch odbywał się wahadłowo.
Rekordowe tempo budowy mostu w Stroniu Śląskim
W marcu 2025 r. przedstawiciele dolnośląskiego samorządu podpisali umowę na budowę nowego obiektu z firmą Budimex. Budowa miała trwać rok, ostatecznie prace udało się zrealizować znacznie szybciej.
Od 1 grudnia nad Białą Lądecką można przejechać dwupasmowym mostem o długości 40 metrów i nośności 40 ton. Po obu stronach jezdni są chodniki. Budowa kosztowała 12,7 mln zł.
W trakcie projektowania, wzięto pod uwagę uwarunkowania powodziowe i dlatego zastosowano wiele rozwiązań, które czynią most bardziej odpornym na takie zdarzenia.Paweł Gancarz, Marszałek Województwa Dolnośląskiego
Poza tym Samorząd Województwa Dolnośląskiego prowadzi w tej części regionu rewitalizację linii kolejowej nr 322, prowadzącej z Kłodzka do Lądka Zdroju i Stronia Śląskiego, która uruchomienie planowane jest na grudzień 2027 r.
Źródło: materiały prasowe